SEO sau SEM – care este cea mai buna solutie pentru afacerea ta?

Daca esti unul dintre antreprenorii care au o afacere dezvoltata si in online cu siguranta ai auzit de instrumentele de optimizare si promovare care te ajuta sa transformi businessul in unul profitabil. Conform specialistilor care furnizeaza servicii SEO, optimizarea pentru motoarele de cautare si optimizarea pentru marketing online sunt doua instrumente extrem de valoroase.

Chiar daca in multe situatii SEO si SEM se confunda, trebuie precizat ca sunt instrumente distincte, care functioneaza diferit. In randurile urmatoare ne-am propus sa descoperim care sunt asemanarile si diferentele intre SEO si SEM dar si cum trebuie folosite pentru a avea rezultatele dorite.

Ce este SEO? Care sunt caracteristicile strategiilor SEO?

Dupa cum bine stim SEO este acronim pentru Search Engine Optimization, ce presupune o serie de strategii tehnici si metode, care contribuie la cresterea vizibilitatii si atragerea de trafic organic.

Studiile si analizele realizate de companiile care furnizeaza servici SEO au dovedit ca in urma cautarilor doar site-urile afisate pe prima pagina sunt accesate de vizitatori. In opinia webmasterilor o campanie SEO bine organizata ajuta la indeplinirea acestui scop.

Strategiile SEO imbina o serie de tehnici si masuri, agreate de motoarele de cautare care contribuie la imbunatatirea aspectului site-ului, la crearea de continut de calitate, imbunatatirea vitezei de lucru si realizarea unei structuri de link-uri bine definita care ajuta la indexarea rapida a paginilor.

Campaniile SEO eficiente presupun mai multi pasi: realizarea auditului unui site, implementarea tehnicilor SEO on page, analiza site-urilor concurente, descoperirea cuvintelor cheie, crearea retelei de link-uri interne. Acestea cumulate cu tehnicile SEO off page (link-building) si cu instrumentele de masurare a rezultatelor sunt suficiente pentru a aduce un site pe prima pagina a motoarelor de cautare in interogari.

Ce este SEM si care sunt caracteristicile campaniilor de marketing

SEM – search engine marketing – aduce laolalta toate metodele si instrumentele care contribuie la cresterea vanzarilor. Multi confunda SEO cu SEM, de aceea trebuie precizat ca serch engine marketing foloseste ca in campanii atat strategiile SEO cat si instrumentele platite, precum reclame si benere.

In fapt SEM desemneaza procesul de a obtine trafic si vizibilitate care genereaza cresterea vanzarilor. In aceste campanii sunt valoroase instrumentele platite de tip pay per click. Scopurile principale ale tacticilor de marketing sunt conform specialistilor in servicii SEO urmatoarele: de a maximiza numarul cautarilor organice, de a crea site-uri bine optimizate care genereaza vanzari si genereaza lead-uri, de a organiza campanii platite eficiente.

Ca strategii de realizarea a campaniilor SEM sunt folosite instrumentele SEO traditionale, insa sunt integrate si alte tehnici precum cele ce presupun schimb de link-uri, crearea de newslettere si campanii de marketing.

Conform specialistilor webmasteri traficul generat din aceste campanii este foarte valoros, pentru ca vizitatorii sunt bine targetati in urma filtrelor introduse. Acestia stiu exact ce cauta si sunt transformati in clienti care contribuie la cresterea profitului.

In final trebuie mentionat ca ambele forme de promovare sunt eficiente pe termen lung, necesita munca constanta si analiza minutioase, dealtfel si rezultatele acestor strategii sunt exceptionale fapt ce se observa cu usurinta in rapoartele de trafic, conversie, cresterea a vanzarilor si constituire a comunitatii.

Recommended For You